Passa al contingut principal

Actua amb la veu

 Tots i totes, si més no, en major o menor grau, hem actuat alguna vegada. Potser hem fet els pastorets a, l'escola, alguna representació teatral, o inclús fer veure que no en teníem ni idea del que ens estàvem parlant, quan sabíem exactament cada detall que ens explicaven. De la mateixa manera, alguns i algunes de nosaltres poden tenir una gran posada en escena, amb milers de gestos, postures que ens captiven i ens diverteixen fins al final, i d'altres som més aviat una mica maldestres i no sabem del tot on ficar-nos. Però, si una cosa tenim la majoria en comú, és que és una cosa de tot nosaltres, i com més utilitzem, millor ho fem. I si de cop us digués que ara només podeu utilitzar la veu per representar alguna cosa? 

Jo la veritat és que he descobert que això ha suposat un gran repte en mi. I la tasca se m'ha anat fent un món a mida que avançava. Qui sóc jo sense el meu cos? Com ensenyo tot això que vull compartir només amb la veu? I d'això anava la classe d'avui, de treballar com jugàvem amb les pauses, l'accent, la intensitat, l'articulació... per explicar una història. Ni els gestos ni les paraules ens podien salvar. 

Com he dit abans, aquesta activitat ha estat amb la que més coixa m'he sentit al llarg de tota l'assignatura, la meva veu no estava ni preparada ni conscienciada sobre que això pogués passar, i s'ha sentit totalment desemparada. Però alhora, mirant de cara al repte. Què n'és d'important saber manegar la nostra veu, i què poc que en sabem la majoria. 

La sessió ha consistit a repetir un embarbussament, però intentant dir alguna cosa amb la nostra veu (sense canviar les paraules), i aquí ja he notat les meves dificultats per transmetre alguna cosa. Després ens hem dividit en grups petits i ens hem explicat una anècdota, però.... en un idioma inventat! Havien de descobrir què dèiem en funció del que la nostra manipulació de la veu indicava. Ha estat realment interessant i divertit. I a mi m'ha donat a pensar sobre l'ús que faig de la meva veu, i aquelles parts que desaprofito i obvio que em podrien ser de grandíssima utilitat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Absència a classe

 A la penúltima sessió de cos i veu, em vaig posar malalta i no vaig poder assistir a classe.  Per aquella sessió havíem de presentar un llibre, una pel·lícula o parlar d'algun lloc que poguéssim visitar. Jo m'havia preparat parlar sobre un llibre que vaig llegir fa un parell d'anys que em va agradar molt, "Girasoles Ciegos" d'Albert Méndez. Em va fer molta llàstima no poder compartir-ho, i sobretot no poder comprovar si tots aquells exercicis que havia estat practicant durant les últimes setmanes, i les eines que havia obtingut, després era capaç d'aplicar a un context més normal o rutinari. Espero que sigui així, potser a la presentació final ho descobreixo.  La setmana vinent haurem de fer una petita prova sobre els exercicis davant de la professora (tot amb pressió fa una mica més de respecte) i al final tindrem un test sobre el que hem estat fent a classe i el llibre que hem anat llegint (i que ens proposava exercicis per fer durant la setmana). Sento

Punt i final

Al llarg d'aquesta última setmana he acabat de fer tots els excercicis que el llibre em proposava i he rellegit els aspectes més fonamentals d'aquest. Molts dels excercicis ja els havíem fet a classe, i per tant ja entenia bé el seu funcionament.  Avui ha estat l'últim dia, tot i que tota la feina que podíem haver fet, ja estava acabada.  Hem fet una prova davant de la professora, anàvem entrant d'un en un i fèiem una de les dues activitats proposades (jo he pogut triar), després dèiem una frase i finalment hem explicat la nostra presentació. Només acabar de dir l'última frase, m'he adonat que he caigut en la trampa. He sortit del paper d'"estar fent un exercici", i la meva veu projectada ha disminuït considerablement. Probablement perquè no estava parlant en públic, i per tant anava retornant a la normalitat, però també per una falsa sensació que la prova havia acabat. Això per mi ha significat que encara he de posar molta consciència quan vull pr

Els personatges

 Aquesta setmana, la sessió ha anat més dirigida al cos. A com projectem amb el nostre cos i què transmetem amb aquest. No només quan parlem, sinó la primera impressió que els components del nostre cos poden donar; com l'expressió corporal o facial, la nostra actitud corporal, la mirada, els gestos que utilitzem, o l'espai que ocupem. Per conscienciar-nos sobre aquests elements hem donat èmfasis a diverses parts del cos, representant un personatge o altre segons on posàvem el pes. El primer que hem utilitzat ha estat el cap, per mi ha estat el més difícil, em sentia tensa i el coll ha trigat molt poc a fer-me mal. Ha estat un personatge que m'ha semblat quelcom enfadat, inflexible i rígid. Després hem baixat al pit, que semblava una persona que volia cridar molt l'atenció, que volia i tenia presència. Pel que fa al digestiu, ho he percebut com amb sensació pesada, mandrosa. I finalment la pelvis semblava una persona que volia ocupar molt l'espai, que volia fer-se ve