Passa al contingut principal

Ri-ki-ti-ki-ta-vi

 Avui hem realitzat la segona sessió de cos i veu. Hem començat recordant on es trobaven els nostres punts de contacte: aquelles zones del cos, què a l'estirar-nos entren en contacte amb el terra. A partir d'aquí hem ubicat el nostre eix central, un eix imaginari que passa pel centre del nostre cos de dalt a baix. Un cop ubicat al sòl, l'hem tornat a buscar de peus. Hi havia persones que l'han reconegut fàcilment i s'hi sentien còmodes amb ell, d'altres que per trobar-lo han hagut de realitzar un esforç extra, i algunes que no sabien ben bé com arribar a ell. A mi, m'ha resultat fàcil col·locar-me en el meu eix central, i m'he adonat que m'hi sentia còmode i familiaritzada.

Després d'aquestes pràctiques entorn del nostre cos, ens hem desplaçat al nostre altre gran protagonista de la comunicació, la veu. I ho hem fet mitjançant un exercici: havíem d'encistellar unes síl·labes: RI-QUI-TI-QUI-TA-VI. Ho hem probat tots junts, i després en grups petits ho hem fet individualment per trobar els nostres punts a treballar, per on mancava la nostra veu a l'hora d'utilitzar-la en públic. 

A l'inici de la sessió hem comentat breument un exercici d'enregistrament que havíem realitzat prèviament a casa. Aquest consistia en avaluar la nostra comunicació a través de la visualització del nostre propi enregistrament de dues maneres, només escoltant-lo, i visualitzant-lo i escoltant-lo a la vegada. La meva valoració era més negativa quan no només m'escoltava sinó que també em veia expressar-me. Això m'ha ajudat a veure que no em sento còmode amb la meva expressió corporal, i és un punt que m'interessa treballar i potenciar. 

Sentir-nos còmodes amb el nostre cos i veu i la nostra manera d'utilitzar-los és imprescindible per poder realitzar una comunicació efectiva, i per poder fer això, abans de poder treballar-ho, ens hem de conèixer. Estic sorpresa de que fins els 21 anys no hagi tingut mai el neguit ni l'oportunitat de descobrir més sobre aquests components tan importants que formen part de mi. Alhora em sento molt agraïda i emocionada de tenir la oportunitat de poder fer-ho ara, i descobrir qui sóc com a comunicadora, per poder conèixer què puc fer per millorar i donar una millor versió de mi mateixa. Penso que aquest tipus de formació hauria d'estar present des de ben petits i al llarg de la vida, doncs, som èssers socials i vivim al voltant de la comunicació, i desgraciadament són poques les  vegades que se'ns ensenya o ajuda a potenciar-la.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Absència a classe

 A la penúltima sessió de cos i veu, em vaig posar malalta i no vaig poder assistir a classe.  Per aquella sessió havíem de presentar un llibre, una pel·lícula o parlar d'algun lloc que poguéssim visitar. Jo m'havia preparat parlar sobre un llibre que vaig llegir fa un parell d'anys que em va agradar molt, "Girasoles Ciegos" d'Albert Méndez. Em va fer molta llàstima no poder compartir-ho, i sobretot no poder comprovar si tots aquells exercicis que havia estat practicant durant les últimes setmanes, i les eines que havia obtingut, després era capaç d'aplicar a un context més normal o rutinari. Espero que sigui així, potser a la presentació final ho descobreixo.  La setmana vinent haurem de fer una petita prova sobre els exercicis davant de la professora (tot amb pressió fa una mica més de respecte) i al final tindrem un test sobre el que hem estat fent a classe i el llibre que hem anat llegint (i que ens proposava exercicis per fer durant la setmana). Sento

Punt i final

Al llarg d'aquesta última setmana he acabat de fer tots els excercicis que el llibre em proposava i he rellegit els aspectes més fonamentals d'aquest. Molts dels excercicis ja els havíem fet a classe, i per tant ja entenia bé el seu funcionament.  Avui ha estat l'últim dia, tot i que tota la feina que podíem haver fet, ja estava acabada.  Hem fet una prova davant de la professora, anàvem entrant d'un en un i fèiem una de les dues activitats proposades (jo he pogut triar), després dèiem una frase i finalment hem explicat la nostra presentació. Només acabar de dir l'última frase, m'he adonat que he caigut en la trampa. He sortit del paper d'"estar fent un exercici", i la meva veu projectada ha disminuït considerablement. Probablement perquè no estava parlant en públic, i per tant anava retornant a la normalitat, però també per una falsa sensació que la prova havia acabat. Això per mi ha significat que encara he de posar molta consciència quan vull pr

Els personatges

 Aquesta setmana, la sessió ha anat més dirigida al cos. A com projectem amb el nostre cos i què transmetem amb aquest. No només quan parlem, sinó la primera impressió que els components del nostre cos poden donar; com l'expressió corporal o facial, la nostra actitud corporal, la mirada, els gestos que utilitzem, o l'espai que ocupem. Per conscienciar-nos sobre aquests elements hem donat èmfasis a diverses parts del cos, representant un personatge o altre segons on posàvem el pes. El primer que hem utilitzat ha estat el cap, per mi ha estat el més difícil, em sentia tensa i el coll ha trigat molt poc a fer-me mal. Ha estat un personatge que m'ha semblat quelcom enfadat, inflexible i rígid. Després hem baixat al pit, que semblava una persona que volia cridar molt l'atenció, que volia i tenia presència. Pel que fa al digestiu, ho he percebut com amb sensació pesada, mandrosa. I finalment la pelvis semblava una persona que volia ocupar molt l'espai, que volia fer-se ve